Pewnym rodzajem przedpłaty jest zaliczka. Zaliczka jest kwotą, którą wpłacamy jako część przyszłej zapłaty. Z zaliczki najczęściej korzystamy dokonując rezerwacji np. pokoju. Zaliczka w takiej sytuacji jest dla nas gwarancją, że będzie na nas czekało miejsce w hotelowym pokoju, a dla właściciela hotelu, że pokój nie pozostanie pusty. Żadne obowiązujące w naszym kraju przepisy nie określają, jak ma być wysokość kwoty wpłacanej jako zaliczka.
Przyjęło się jednak, że zaliczka to kwota od 10 do 30 % przyszłej należności. Warto decydując się na wpłacenie zaliczki sporządzać przy tym pisemną umowę. W umowie tej powinna znaleźć się wysokość kwoty wpłaconej zaliczki. W umowie zamieszczamy także zapis, co stanie się z zaliczką, kiedy umowa nie zostanie dotrzymana. W sytuacji, kiedy dokonując rezerwacji miejsca w hotelu czynimy to za pośrednictwem e-maila, warto treści tego e-maila nie usuwać z poczty. Wpłacając zaliczkę drogą przelewu lub przekazu pocztowego zachowujemy potwierdzenie wykonania tych czynności.
Najnowsze komentarze