Branża morska i jej prawa.
Branża morska to szeroko rozwinięte pojęcie. Obowiązują tu różne nakazy i zakazy, prawa które wspomagają jej funkcjonowanie. Dotyczy to głównie statków, łodzi i jachtów. Dlatego należy się z nimi zapoznać. To umożliwia uniknięcie wielu nieporozumień, albo nieszczęśliwych wypadków. I warto tu dodać, że należy posiadać licencję na prowadzenie sprzętu wodnego. Jeśli chodzi o jachty to powinno się posiadać odpowiednie uprawnienia. Jacht wymaga, na przykład patentu Sternika Jachtowego. Inny jeszcze dokument to patent Sternika jachtowego Morskiego.
Jacht, który chcemy prowadzić musi być wyposażony w radiotelefon. I przed wypłynięciem na morze lub jeziora wszystko musi grać, jak należy. W zależności od tego, czy to 12 metrowy jacht, czy 18 metrowy.
Odpowiednie oznaczenia dla jachtów.
I powstał podział na kategorie projektowe łodzi – www.mazuria.com/blog/kategoria-projektowa-statku-lodzi-i-jachtu.html. Wygląda on następująco: kategoria A, kategoria B, kategoria C, oraz kategoria D. Pierwsza z nich to kategoria oceaniczna, która dotyczy łodzi słabych. I one wytrzymują na wodzie do 8 stopni siły wiatru. Druga kategoria to pełnomorska, tu oznaczenia dotyczą silniejszych łodzi. Trzecia i przedostatnia kategoria zwana przybrzeżną. Tu można korzystać z łodzi na takich wodach, jak zatoki, zalewy rzeki i tak dalej, i tym podobne. Ostatnia z kategorii to wody osłonięte.
Wyposażenie łodzi, wymagane podczas wypłynięcia na wody.
Bardzo wiele zależy od tego, czy mamy jacht wyposażony w pomocniczy sprzęt, czy też nie. To pozwala na szybkie zrealizowanie akcji ratowniczej. Wysokie fale i głębokie wody są bardzo niebezpieczne. Dzikie wręcz wody mogą stać się nieprzyjacielem osób żeglujących.
Na zakończenie wypada stwierdzić, że morze to również prawa, których należy przestrzegać. Wpływają one na bezpieczeństwo, które jest tak bardzo ważne podczas żeglowania. I jego należy ściśle przestrzegać by nie stać się ofiara własnych błędów.
Najnowsze komentarze